Administrative servicecentre i staten - Hovedrapport

29-02-2008

Regeringen ønsker at sikre en fremtidssikret løsning af opgaverne i staten. Derfor skal der oprettes to servicecentre, som skal samle en række af ministeriernes administrationsopgaver.

Regeringen ønsker at sikre en fremtidssikret løsning af opgaverne i staten. Derfor skal der oprettes to servicecentre, som skal samle en række af ministeriernes administrationsopgaver.

Rapporten Administrative servicecentre i staten, som offentliggøres i dag, viser, at der er væsentlige stordriftsfordele ved at samle og digitalisere opgaverne. Således er effektiviseringspotentialet fra og med 2012 opgjort til 600 millioner kr. årligt. I opstartsfasen vil der være investeringer og engangsudgifter på godt 660 mio. kr.

Det ene servicecenter skal løfte de administrative it-opgaver for næsten alle ministerier og bliver placeret i Skatteministeriet. Det andet center placeres i Økonomistyrelsen og skal beskæftige sig med administration af løn, rejser, bogholderi og regnskab.

For at gå til bilagsrapporten - klik her

For at downloade rapport om kerneproceser i pdf - klik her